söndag 16 januari 2022

Vinterseglarna i Öresund, inte bara vi i ILCA

Vinter i Öresund är inte som vinter på andra platser i landet.

Vi behöver inte göra säsongsuppehåll i träningen särskilt många veckor på ett år. I fjol hade till exempel jag uppehåll på grund av kyla vecka 2, 5 och 6 då var det för kallt. Vecka 33 för jag fick återhämta mig efter Master SM och 505 SM kroppen var slutkörd. 

Vecka 42, 43 och v44 var jag sjuk i något influensaliknande. Vecka 48 var jag i Stockholm och v51 var det julhelg annars gick det att segla hela året vilket är ganska coolt kan jag tycka, 110 dagar på vattnet under 2021 fördelade på 43veckor.

I november körde Finnjollarna träningsläger med Max Salminen tillsammans med danska Master seglare

I Lomma är det ett gäng i Snipe som också seglar på vinterveckorna, i Viken är det några OK-jolleseglare som också pallar kylan och här i Malmö kom tre Finnjolleseglare ut idag.

Johan Axelsson och Jan Carlander i Snipe igår.

Inga kommentarer: