måndag 3 januari 2022

ILCA-premiären avklarad 2022

Årets första pass blev i rejäl tjocka och 4-5m/s på Öresund. 

Vad skulle vi gjort utan vår bro? Vi vet i alla fall var vi är när vi stöter på den.

Fredrik Forsgren och jag körde båthanteringsträning i en timme i Dragörhamnens inlopp mellan prickarna. Bra för värmens skull men efter ett tag så vågade vi oss på att köra speed träning.
De elektriska kompasserna fungerar dåligt i kyla och dimma då de lägger av. Största risken är väl om vi skulle tappa kontakten med varandra och något händer. Ingen lär ju hitta oss.
Hur som helst kan jag meddela att julmat och nyårsfirande hjälper inte för fysiken. Efter 2h timmar bra träning la vi av. Tidig försäsongsträning ska inte underskattas. Skönt att få känna att smärtan i benen inte tar överhand.
Själv la jag kruten på hängteknik och att försöka undvika toe-in. Ner med ryggen mot vattnet, upp med rumpan. Köttbullehänget hör till julbordet. Inte ett Master SM till som 2021. 
Idag ska jag inhandla sportglasögon så jag kan se framöver utan mina slipade solglasögon. Arkösund i somras var mitt mörkaste SM, fokus på att hitta en bra lösning för synen.

Inga kommentarer: