tisdag 5 maj 2020

Hur stark är Robert Scheidt egentligen?

Min analys pågår fortfarande om det är värt att köra 1:10 utväxling på kicken istället för 1:15. Igår var jag ute och körde med kicken för tredje gången. Nu blåste det runt 10m/s. Det stora frågan var om jag skulle få hem kicken efter att jag fixat skruvarna.
Kan meddela att jag fixar det men...

Vinsten som jag såg det var att få hem allt i ett svep i länsrundningen utan att behöva justera eller dra två gånger.
Det funkar om jag drar allt jag kan får jag in den till någonstans mellan max kick och block i block. Från det läget till max kick blir jag tvungen att ta ett tag till. Frågan är nu om jag med lite träning kan fixa det i ett svep eller om jag måste ha block i block skotat för att orka det sista.
Jag minns faktiskt inte om jag orkade dra till max utan block i block skotat med 15ggr utväxling heller istället för som nu 10ggr.
Det jag funderar mest över är hur krampig är den där Robert Scheidt egentligen som kör med gamla blocket och 10ggr.
Var ute på lunchen på Stadium och försökte hitta hantlar men de hade bara 1kilos. Vad tränar man på då?

Inga kommentarer: