fredag 1 december 2017

3grader i morse - bra pass i Lasern i förmiddags

Medan Max Salminen kämpar i Melbourne i lånade grejer och tycker att det är i alla fall bättre än här hemma så har jag inget val. Tre grader i morse som ökade till fyra. Väskan var redan packad.
Jake Lilley leder med Thomas Slingsby, Oliver Twedell och Max på samma poäng i nämnd ordning.

Max kör massor med roddmaskin. I onsdags testade jag för första gången. 10 minuter tog det att göra 2300m. Bra uppvärmning efter att jag kört löpbandet. Sen körde jag mycket armar på gymmet. Armarna är det som jag måste få upp styrkan i.
Jag var själv idag. De andra häckade på kontoren. Planen var att få längden på hängbandet rätt och att inte använda skotråttorna. Efter strax över timmen var jag både frusen och armarna värkte.

När jag hade riggat av och skulle in i omklädningsrummet kom solen. Ett pass blev det i alla fall. Jag ska släppa lite till på hängbanden och armarna är det lika bra att fortsätta träna.
Att röra kroppen föröver och akteröver på länsarna ännu mer än jag gjort tidigare gjorde också skillnad.
Nu gäller det bara att träna på att göra alla grejerna rätt hela tiden så kommer det att bli bra det här.

Inga kommentarer: