söndag 12 november 2017

Laserträning i MSS - 10 Lasers på vattnet

Prognosen på 20-24 knops vind avtagande slog in idag. +20 knop i Laser är inget jag hunnit med än. Idag när Simon Lundmark var på plats att coacha oss så var det bara att gå ut med de stora pojkarna.

Tidigt upp i morse ut i förrådet och packa grejerna. Stefan Sandahl var redan på plats och sjösatte ribben.
Efter ett tag kom Calle Björkman in och undrade om vi missade dyvikan.
- Oj, sa Stefan som fick sticka ut och dra upp båten och tömma den.

Morgonen började med samling för att lägga upp träningen inför säsongen. På Särö finns ett Masters GP i början på juni. Vi bestämde oss för att dra upp dit och köra GP. Vi sa också att vi kunde köra gemensamma styrketräningspass på onsdagar på Friskis och Svettis på Ön.
Träningen får bli med focus på Särö. Laser Masters SM går i Malmö första helgen i augusti och då kan vi jobba på fine tuning tills dess. Några ville dra till Irland där Masters VM går.
Dagens pass började med egen uppvärmning på havet. Därefter körde vi kort kryss med gipp träning nerför. Simon la ut bojar som vi tvingades runt. Mina fem första gippar slutade med kappsejs.

Fem kappsejser tar på krafterna. Sen satt den första gippen och då började det funka. Fokus är helt loss på kicken vid rundningen så blir det lättare.
Efter första övningen körde vi halvvindsträning. En kort kryss, falla av i grym planing, gipp och halvind igen i mål. Roligare blir det inte.
Därefter körde vi tre krysslänstävlingar med starter. In och ta en kort paus för att sticka ut på en kryss mot bron och läns hem. Hemma igen strax innan fyra. Så skulle alla söndagar vara.
Just nu är jag så mör så jag vet inte hur jag ska orka sitta på min Farsdagsmiddag.

Inga kommentarer: