torsdag 27 januari 2011

Att jobba ideellt

Nu står de i köket. Symbolen för tre års ideellt arbete i Malmö Segel Sällskaps styrelse och som ordförande i Tävlingskommittén. Ska det summeras kort så har det varit fantastiskt jobbigt kul.
Det som har varit roligast är att jag verkligen har lärt känna min klubb och medlemmarna i alla åldrar. Kul att vi tillsammans verkligen har lyckats genomföra så mycket träning och tävlingar. Ser jag tillbaka på dessa tre år så är det en fantastisk mängd seglare vi aktiverat på havet. Vilket resultat vi gjort!
Man brukar prata om att ha balans mellan jobb, fritid och hemma. 2010 års engagemang i Öresunds SRS-Cup, J-24 VM, MSS-Cup, Saltholm Runt, Halloween Race, klubbseglingar har tagit mycket tid från familj och vänner som inte seglar. Visst men jag har fått tillbaka fantastiskt mycket. Att genomföra och ha kul tillsammans är betalning nog.
Det räcker mer än väl med några rosor. Minnena bär man med sig. Tack allihop.
Ordförandeklubban i Tävlingskommittén lämnar jag nu över till Christer Frennert. Känns kul med Christer. Han har mycket fräscha idéer och kan det här med kappsegling. Känns kul att vi har en solid Tävlingskommitté.
Skönt att få varva ner. Nu ska jag bara vara med i Skånska seglarförbundets valberedning, ansvara för Saltholm Runt, jobba med Öresunds SRS-Cup... ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för stronga insatser, Anders för oss aktiva kappseglare!
Ta nu chansen till egen tid på vattnet och ta hand om ditt team därhemma också!
Med seglarhälsningar! -"Styrbord"!
Björn
team Björnligan
för H-båtsfleeten i Malmö

Anders Nilsson sa...

Tack Björn

Prio framöver blir:
1. Egen segling
2. Egen segling
3. Egen Segling
..

Om jag kan hålla mig i skinnet. ;-)