söndag 20 februari 2022

9:onde passet i år. Trögare än vanligt, eller?

En viss otålighet efter alla stormar infinner sig. Den här veckan har jag fått till två pass och idag var fantastiskt. Lite ström solen uppe och vind på 6-8 m/s.
Klockan 10:00:00 2022-02-20

Idag var vi fyra som kom ut på vattnet. Som mest vecka 7 har jag fått till 13 pass sen 2018. Nio är näst mest så det får jag väl vara nöjd med trots allt.

På Ön i Limhamn tittar vintergäcken fram så nu dröjer det inte länge till det är vår på riktigt. Viss risk för köldknäpp finns fortfarande.

Ett foto som förmodligen inte går till historien som den coolaste bilden men varför inte uppställning innan vi går ut?

I fredags blev passet kortare min kicklina rök efter en och en halv timme. Den lilla linlöparen hade fått vassa kanter så linan slets kraftigt. Ny lina på och gubbhantaget bortplockat. Nu har jag lika fräck kick som Emil Bengtsson.
Allenblocken är riktiga höjdare jämfört med Harken.

På Hamnplanen riskerar vi alltid att det dyker upp "bättre vetande" Masterseglare. I det här fallet visar Micke Lundgren hur travarlinan ska göras. En sak är säker. Nu ökar vi på söndagarna.

Inga kommentarer: