söndag 5 januari 2020

Laser Master Camp på Teneriffa nästa vecka

Nästa vecka ska jag smygflyga som det heter när flygskammen sätter in. Jag är ledig nästa vecka så jag tänkte passa på att få lite coaching. Mitt enda försvar är att närmsta coaching i Laser, som jag hittat, nästa vecka är Teneriffa. 😀
Bilden kan innehålla: 2 personer, personer som ler, himmel, hav, moln, båt, utomhus och natur
Tomas Sandström och Emil Bengtsson, vid anläggningen på Teneriffa, har totat ihop vår Laser Master Camp. 

Emil Bengtsson kör Laser Master Camp på Teneriffa. En ö jag aldrig tänkt åka till egentligen men så slog det mig att det går ju att segla Laser så fort där är sol och vind. På vintern är det väl egentligen bara Malta, Kanarieöarna och Cabo Verde som är varmt. Nu är det ett gäng från Stockholm som åker och det blev en plats över så jag hoppade på.

Emil verkar vara grymt ambitiös och har redan matat oss med övningar vi ska köra innan vi åker. Nu fick jag gjort 5 mil skidor istället i mellandagarna så jag är mest lite stel och sliten. Får börja imorgon så att jag kan säga att jag gjort dem.

Jag är ute efter att få köra i riktigt höga vågor och att jobba på min länsteknik och burkningsteknik på kryss. Här är ett clip som visar vad jag är ute efter:



2 kommentarer:

Tomas Sandström sa...

Välkommen Anders! Ska bli kul att se er köra lite Laser! Jag var ute igår, för typ tredje gången i en Laser. 7-9 m/s, höga vågor! Så du kommer nog att få dina önskade vågor!
Ses i veckan!
/Tomas

Anders Nilsson sa...

Låter toppen!
Jag blir kanske skraj 😎
Slog mig att det också blir min debut i Atlanten. 🌊🌊🌊🌊🌊🌊