tisdag 17 oktober 2017

Laserpass idag, det gäller att ta chanserna som dyker upp

Fick ett hål i schemat i förmiddags. Bestämde mig för att ta chansen och drog på mig våtdräkten, på cykeln och ner till Lasern och ut. Den ligger där 10 minuter bort och det går fort att komma ut.
Ett styvt pass på två timmar och benen är möra. Tillbaka efter lunchen och på jobb igen.

Laserträning är verkligen back to basics. En man och havet.

I söndags satt inte slagen som de skulle. Skulle göra en slam dunk på Stefan Sandahl som slutade i att han garvade. Jag tänkte att det är en grej jag kan träna på själv, utan att någon garvar. Idag blåste det hårdare kanske en 6-7 m/s. Perfekt för att få till det. Bättre blev det men inte helt bra.
Det nya seglet är betydligt stummare än de gamla cross cut. Måste mecka till cunningham så det går lättare att justera. Nu hade jag ingen att jämföra med idag men cunningham verkar vara grejen som måste vara noggrannare trimmad jämfört med det gamla cross cut seglet. Känns i hela båten.
Jag har kollat på en begagnad Laser och fått offert på en ny nu. Grymt sugen på en ny men det var en grymt fin begagnad Laser också. Som ny, seglad en säsong.
Dags att bestämma sig.

Inga kommentarer: