söndag 15 april 2012

Fullt båtmeckande i helgen. 2 veckor senare än planerat.

Det har varit dåligt med bloggandet på sistonde. Kvällarna i veckan har gått åt till att skriva inbjudan till Saltholm Runt 2012. Värmen vill inte riktigt infinna sig år så det var lika bra att få det gjort.
I helgen fick äntligen Grynet sin andel av fritiden.  
Botten har fått två strykningar. Jag blev mycket nöjd med resultatet. Börjar kunna det nu. Hemligheten verkar vara att späda färgen eftersom man jobbar och att måla i skugga. Watskis rollers är också de som funkar bäst. Jag har provat massor av olika typer.
Rolf Engels min båtgranne skyndade i. Dock gick hans arbete på botten ganska mycket snabbare.
Teaken var riktigt smutsig i år. Henrik Haaning som seglar med i Team Grynet säljer Top Gear Marines produkter. Vi testade teak rengörningen och måste säga att resultatet blev kanon. Tyvärr tog jag ingen bild innan Henrik drog igång med sina medel. Stor skillnad blev det.

8 kommentarer:

Håkan sa...

Kul bild på kölen :-)
Ser ut som en crusingkärra med 1m djup ;-)
Skicka in den bilden till SRS-kommittén så får ni kanske SRS= 1,18...

Anonym sa...

Teak...?????/olaseglarskola

Anders Nilsson sa...

@Ola
Vi har inredning också. ;-)

@Håkan
Ett foto ljuger aldrig, eller hur? Perspektivet blev ganska kul.

Anders B sa...

Hur blank yta har du på kölen? Reflexen i bulben ser inte så spegelblank ut.

Stefan K sa...

Anders tog en sväng till Limhamn i söndags, var ligger din båt?
Stefan
www.dehlerdoris.blogspot.com

Anders Nilsson sa...

Hej Stefan
Synd du inte fick tag i mig. Det hade varit kul att träffas.
La ett email till dig med telefonnummer till ett annat tillfälle.
Hälsningar
Anders

Anonym sa...

Hej Anders.

Vilken bottenfärg använder du?

Mvh Johan Olsson

Anders Nilsson sa...

Internationals Micron WQ självpolerande. Jag blandar själv 1/3 svart med 2/3 vit för att få grå.