tisdag 6 januari 2009

Thomas Paasch från Skovshoved ligger 11a på A-cat VM

Bilden är från EM2008

Thomas Paasch skriver på sin blogg:


Med endnu 3 sejladser i dag fik vi indhentet de to vi missede på førstedagen af VM.
AF Thomas Paasch

Der var atter varslet en dag der skulle starte med let luft og senere skulle det blive knap 40 grader varmt med en kraftig soebrise til foelge, op til 30 knobs vind.
Der var ganske rigtigt let vind til at starte med, og jeg fik fulgt godt op paa gaarsdagens resultater med en 13. plads.
Derefter tiltog vinden lidt til maaske 7 m/s. Jeg fik en daarlig start og laa meget skidt ved foerste topmaerke (Naar man ligger skidt blandt 95 baade ligger man virkelig skidt!).
Jeg fik do kaempet mig lidt tilbage i kampen, men maatte noejes med en 32. plads.
Istedet for at generere en masse vind, havde varmen ud ved kysten genereret en masse dis, og det lagde en daemper paa vinden. Den holdt sig paa de 5 - 7 m/s i dagens 3. sejlads.
Jeg kom lidt halvskidt fra start og slog strak modsat, men det var absolut ikke der fordelen laa! Jeg kom dog igen med i kampen ved hjaelp af et par gode slag paa foerste laenser, og kom ind paa en respektabel 19. plads.
Paa den samlede liste, med en fratraekker, er jeg nu rykket en ned til 11. pladsen, sa det er stadigvaek et fornuftigt resultat.
Helt i front ser Glen Ashby igen ud til at vaere manden der render med guldmedaljen. 4 foerstepladser, 1 anden og 1 tredje er hans foreloebige serie. Tre sejladser er der tilbage, saa det ser lovende ud for ham.
I morgen er der "Lay Day", saa der er sendepause fra Down Under.

Inga kommentarer: