tisdag 11 mars 2008

Seglare i sundet - Filip Bolmgren, Wikens BS

Filip Bolmgren.

Filip Bolmgren är den ende sydsvensken i Ungdomslandslaget. Filip är förutom att han är en av Sveriges lovande ungdomar i 470 också aktiv tränare hemma i Viken.
Så här beskriver Filip sig själv:

Jag började segla Optimist hemma i Vikens seglarskola för cirka 10 år sedan. Efter den sommaren var jag helt såld på seglingen. Uppmanad att komma ut på så många tävlingar som möjligt, avancerade jag. Ett par år senare blev jag uttagen till landslaget i optimist. Sedan dess har jag fortsatt min utveckling och bl.a. seglat flertalet SM med ett guld, två JNM med en 4e plats som bästa, ett EM med en10a, två JEM med brons, ett VM med en 4e plats. Senast var jag i USA och testade på collegesegling. Jag har varit med på en hel del inom segling, ändå har min seglarresa bara börjat.
Ungdomslandslaget 2008
Laser
Victor Västernäs, GKSS (moderklubb SS Norderviken, tidigare klubb: Kullaviks KKK)
Emil Cedergårdh, GKSS (moderklubb Lerums SS)
Jesper Stålheim, KSSS (moderklubb Skoghalls BS)
470
Victor Bergström/Marcus Dackhammar, GKSS (moderklubbar: SS Kaparen respektive Hjuviks BK)
Lisa Ericson/Astrid Gabrielsson, GKSS (moderklubb Lisa Ericson: Kullaviks KKK)
Filip Bolmgren, Wikens BS
49er
Carl Sylvan /Niclas Düring, GKSS (moderklubbar: Henåns BK respektive Sigtuna BK)
Finnjolle
Björn Allansson, GKSS (moderklubb: Motala SS)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vet inte om det tillhör god sed att kommentera artiklar om sig själv... Men jag hoppas kunna hjälpa till och träna skåningar och visa att vi kan segla vi med! Kolla gärna in min seglarblogg www.swe334.wordpress.com.

Anders Nilsson sa...

zymameTrevligt Filip att du hittat bloggen om segling i Öresund! Vad gäller sed så har vi högt i tak.
Jag lägger in en länk bland bloggarna om seglare i sundet. Skicka gärna info till mig om vad som händer på jolle sidan i norra Öresund. sundetregatta@hotmail.com