söndag 16 februari 2020

Laser Standard Senior World Championship 2020 - var det hårdare än vad OS 2020 kommer att bli?

Philipp Buhl vinner VM i Sandringham. Phillip som är stark i Laser i hårdvind fick dessutom ordning på de skiftande förhållanden i mitten av regattan och samlade på första platser. I den hårda avslutningen efter de sex kvalificeringsracen lyckades han precis hålla i det tillräckligt bra.

För er som har Facebookkonto så är här segerintervjun Philipp Buhl:
https://www.facebook.com/intlaserclass/videos/222068218955266/

Bilden kan innehålla: himmel, hav, moln, berg, utomhus, vatten och natur
Jesper "007" Stålheim

Jesper Ståhlheim slutar 9a på VM. En otrolig insats i ett VM med otrolig konkurrens. Kan ändå tänka mig att Jespers egna förväntningar var högre efter För-OS.
Det här VMet var hårdare än vad OS kommer att vara, skulle jag vilja påstå. Att prestera på OS är såklart en annan grej men som tävling är jag säker på att den här fleeten var tuffare.

Bilden kan innehålla: 1 person, hav, himmel, utomhus och vatten
Efter att jag fått coaching av Emil på Teneriffa och lärt känna honom har det varit extra skoj att glädjas åt stundtals höga placeringar. 

Emil Bengtson gör sitt bästa VM och får en 55 placering som resultat. Imponerad. Emil som länge inte visste om han skulle åka. Jag hoppas han inte ångrar det.
Wilhelm Kark får till en 94e plats. Sjuk och krasslig i början på regattan så var det en heroisk insats.

Inga kommentarer: