fredag 13 maj 2011

Dehler 41 db seglar



8 kommentarer:

Anonym sa...

Båten sjösattes och riggades i torsdags natt. Dehlers byggkillar som var med grät när den sjösattes. Riggarna jobbade i mörkret med pannlampor. Dagen efter fik vi provsegla. Båten känns verkligen lätt med grym acceleration. Martin Wikman

Anders Nilsson sa...

Lewander/Gurra/Wallin skulle köra Gotland Runt i en av de fem första om jag fattat det rätt. När jag kollar nu kollar så hittar jag inte dem längre. Är det inte aktuellt längre?

Anders Nilsson sa...

KSSS-sida sorterar lite hur som hellst.
SWE 33 Midnight Rambler/ Dehler 41 Lewander/Wallin ORCInternational KSSS

Anonym sa...

Allt talar för att johans båt blir klar i tid. Båt nummer ett som vi provseglade var klar till 95 procent. Den hade djup köl, lättviktsinredning i mahogny och rodd och kolfibermast. Båten är köpt av ett team från Holland.
Martin

Anonym sa...

Vill ha!
Pris?

MK

Anders Nilsson sa...

La in en bild till.

yro sa...

kan vi komma ner på jorden igen efter att flanerat ut i en drömvärld av en trolgtvis vinnarbåt d 41 man blir ganska nostalgisk efter att i ett par år seglat db 1
Nu nalkas Kulla segligen men innan dess vill jag se er alla på Vikens vårregatta en bra tävling i samm
a vatten som Kulla seglingen ska gå i anmäl er redan nu så att vi vet vilka som kommer Micke Möller i sin 40,7 kommer han vill så gärna visa upp sitt nya storsegel samma program som mitt så det måste också gå fort att vi kommer det vet jag också mvh yro

Anders Nilsson sa...

Måste få ihop båten. Vi har bokat Palby Fyn Cup. Hinner jag inte transportsegla dit båten så ska vi nog överväga Viken.