Dehler 36, Rosetta from the Rocks, tog hem segern i IRC 2.
Man kan ju undra varför de utvecklade Dehler 34 SV. Det går ju bra ändå. :-)
Tips från SWE IRC Racing http://sweirc.blogspot.com.
Kolla även på goa videosnuttar http://www.nsr.nl/movies/movies.asp?lsPath=%2FNSR+2008
Kul att det går bra för Dehler. Eclectic hade ju problem i IRC förra året och jag läste att de har flyttat fram masten och bytt köl för att "rata" bättre men jag har inte kollat skillnaden i rating. Har du gjort det?
SvaraRaderaJag har ingen koll på om de gjort några ändringar.
SvaraRaderaDe ändringarna du tar upp låter ju väl avancerade på en båt med genomgående mast. Kölbyte är ju möjligt att de gjort. Dehler 44 erbjuds ju med flera kölalternativ så det är ju möjligt att de ångat sitt val.
Jag vet att de hade ögonen på sig i Frankrike när båten var ny och de hade en del accelerations-problem i de extremt lätta förhållanden som rådde.
Det gick däremot ganska bra i andra regattor så ...
http://www.bymnews.com/news/newsDetails.php?id=26516
SvaraRaderaI "full pott" glömde vi bort 50 båtar i 5 ORC-klasser men där hände också lite skoj saker. ORC1 vanns nämligen av en annan Simonis-Voogd konstruktion, MaxFun 35:
http://www.gutsnglory.de/data/pool/d912879209.pdf
Cool båt det också!
Eclectic ställde upp i Fastnet Race förra året med TCC 1,142 och nu i NSR hade de 1,137.
SvaraRaderaCool båt i alla fall. Vi har ju Chazara här i Stockholm, skall bli kul att se hur det går nu när de förhoppningsvis har fått ordning på segelgarderoben som jag har hört var fel förra året.
Eclectic har förresten en hemsida och en egen promovideo:
SvaraRaderahttp://sailing.eclectic.nl/
Patrick
SvaraRaderaDet är väl dags för en video på din Mumm 30 också?
Tack för tipsen kul.
Det kan ju vara kölbytet som gör skillnaden i TCC.