Det blev samma läge för Garmin Hamble Winter Series idag som för Christmas Cup i Limhamn igår. Inställd final och julöl istället.
Dehler 34orna lyckades i sin första raceserie, efter att ha lett serien efter 5 race, sluta som 3a och 6a. Fantastisk början - Båten har potential.
Man förlorade serien mot en First 34.7 och en Bavaria 38 Match som haft mycket mer timmar i båtarna. Lönar sig alltid med timmar.
Ska bli spännande att följa dessa engelska båtar till våren i Warshash Spring Series.
Dehler 34orna lyckades i sin första raceserie, efter att ha lett serien efter 5 race, sluta som 3a och 6a. Fantastisk början - Båten har potential.
Man förlorade serien mot en First 34.7 och en Bavaria 38 Match som haft mycket mer timmar i båtarna. Lönar sig alltid med timmar.
Ska bli spännande att följa dessa engelska båtar till våren i Warshash Spring Series.
Vet inte om du skrivit om det tidigare men såg precis att Salona kommer med en 34 2008. Blir en spännande konkurrent.
SvaraRaderahttp://www.salona-yachts.se/
Med en snabbtitt på data så hamnar den närmre Elan 34an dock inte så bred. Den blir säkert fin men det verkar bli betydligt mindre segelyta och lägre rigg om man kollar på ballasten på 1400kg och den mindre bredden. Vi ska nog kunna steka dem rejält eller vad tror du?
SvaraRaderaLength: 9.99
Beam: 3.35
Depth: 1.75
Displacement: 4900
Ballast: 1400
Det verkar som att det håller på att bli fler båtar av en ny generation 34-fotare med IRC-profil, med hänvisning till Salona 34:an. Det verkar också som att fallen under däck och den nya nersänkta Furlexen håller på att bli en trend även i 34-fotsklassen. Vad ska vi gissa på för lystal på den nya generationens 34-fotare. Elanen har väl 1,25 tror jag?
SvaraRaderaEnligt min snabbbedömning så borde den hamna kring 1.25. Den har ju mindre i kölen och mindre våtyta så det går väl jämnt ut kan jag tänka.
SvaraRaderaVad säger ni andra?