tag:blogger.com,1999:blog-2976752488066274540.post4075568212426229648..comments2023-05-25T17:17:16.312+02:00Comments on Öresund regatta: Safe Sailing, från Barcelona kom en del men få nyheter angående säkerhetAnders Nilssonhttp://www.blogger.com/profile/08593391762839398792noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-2976752488066274540.post-83477464254916677692016-11-22T21:51:10.753+01:002016-11-22T21:51:10.753+01:00Med tanke på hur risiga World Sailings ser ut så b...Med tanke på hur risiga World Sailings ser ut så borde de kanske snegla på amerikanernas.Anders Nilssonhttps://www.blogger.com/profile/08593391762839398792noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2976752488066274540.post-78503505520717852352016-11-22T00:30:04.248+01:002016-11-22T00:30:04.248+01:00Det är så amerikanarna har formulerat det i SAFETY...Det är så amerikanarna har formulerat det i SAFETY EQUIPMENT REQUIREMENTS (SER)<br /><br />"A boat shall carry one anchor, meeting the anchor manufacturer's recommendations based on the yacht's size, with a suitable combination of chain and line."<br /><br />Detta funkar mycket bra, och jag tror det var detta KSSS hade som guldeline vid ÅFOR-besiktningen. Blurhttps://www.blogger.com/profile/04739724131715556093noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2976752488066274540.post-68238053877437072092016-11-20T23:07:38.509+01:002016-11-20T23:07:38.509+01:00så måste det ju vara naturligtvis. Måste ta reda p...så måste det ju vara naturligtvis. Måste ta reda på vad det är.Anders Nilssonhttps://www.blogger.com/profile/08593391762839398792noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2976752488066274540.post-27996618473727962532016-11-20T22:03:13.611+01:002016-11-20T22:03:13.611+01:00Kan rekommendationen röraankarets tillverkare?Kan rekommendationen röraankarets tillverkare?Peter Krosshttps://www.blogger.com/profile/15334726770146855242noreply@blogger.com